Lola si flautul. Sau despre lanurile cu tremurici ale copilariei


Care dintre voi a fost vreodata la un concert de flaut? De flaut si pian? Sunt convinsa ca trei sferturi dintre voi, nu. Pentru ca trei sferturi din sala de concerte care gazduia concertul Flautul fermecat, era goala.

Am primit o invitatie la acest concert si mi-am zis: hai sa merg! Si m-am dus la concert…. tabula rasa. Habar n-am muzica clasica, habar n-aveam ce muzica era in program sau de cine era scrisa sau cine sunt cei doi protagonisti Ion Bogdan Stefanescu – flaut si Horia Mihail – pian.

Si am avut una dintre cele mai frumoase trairi intr-o sala de concerte cu o acustica sublima.

Nu, nu va puteti imagina cat de senzoriala a fost experienta. Flautul are ceva feminin, ceva vivace, ceva natural, ceva surprinzator, ceva jucaus, ceva …

Alura, feminitate, suplete si exaltare . Si energie pozitiva.  Am inchis ochii …..

Pluteam si parca alergam lent intr-o zi de vara, in pantaloni scurti, prin lanurile pline de tremurici ale copilariei mele. Auzeam vantul cum bate si tremuriciul danseaza.. auzeam natura si o comprimam in fiecare clipa muzicala.

M-am dedublat si m-am regasit in copilaria și in adolescenta mea, alergand pe dealuri si pe caii lui Jethro Tull…

A doua surpriza a venit din partea publicului. A fost incremenit. Nu, nu am auzit niciun susur, niciun susotit, niciun scrasnit, niciun tusit, nicun telefon sunand. Toti ascultau muti si aplaudau ca niste robotei. Dar stiau cand trebuiau sa aplaude. Dupa aproape doua ore, ne-am ridicat cu totii in picioare in semn de respect iar aplauzele parca nu se mai opreau. Pe bune, au fost mai multe bis-uri ca la concertul Manu Chao de la BestFest de acum cativa ani.

Morala: dupa un asemenea concert, ma inclin in fata celor doi artisti de exceptie si ma simt prost ca nici macar nu am platit biletul.

img_8579-j6

Lasă un răspuns

